Met een goed gevoel gingen we met en 9-persoonsbusje met de sloep erachter richting Zwartsluis. Alwin kwam met eigen auto en plaatste deze bij de start , zodat we toch 100 kg bagage uit de sloep konden halen . Je weet niet wat die roeiers allemaal mee slepen tijdens wedstrijden.
Kranen ging vlot en op naar het palaver. Een wijziging, dat was dat men de gehele race toch zoveel mogelijk de stuurboord- wal houd , wat ook in het BPR staat . Men had onderweg boeien uitgelegd met een kontrole-boot erbij . Sloep voor sloep om de 2 minuten starten gaf een ieder een mooie kans om je eigen race te roeien , die we op voorhand al behoorlijk eenzaam hadden voorspeld. Om 12.32 gingen we van start en direkt zaten we goed in de slag zonder de rem erop.
Na de keerboei bij Genemuiden , waar we 16.04 klokten (2,5 km ) .Trewes 1 klokte hier 16.28 . We zijn door geen sloep ingehaald , zelfs de Aludux die we in Makkum niet bij konden houden hielden we achter ons . Alleen moesten we bij het ronden van de boeien even extra aan de riemen trekken om zo geen onophoud te hebben door langzamere sloepen. Onderweg richting Hasselt haalden we verschillende sloepen in . Na een strakke draai windje en stroompje mee terug , de snelheid ging weer vaker naar de 10 km Onderweg goed drinken , omdat het toch aardig warm was . Maar ja het is ook geen uitstapje , want we moesten de Zuyderzee-roeiers uit Muiden voor blijven , welke in Makkum nog voor ons zaten.
Tot de finish konden we op snelheid hoog houden. Na 1.54.43 kwamen we over de de finish. Heel goed 4 min. sneller dan in 2009 .Tijdens het eten werd de eindstand bekend gemaakt . In alle klassen maar één prijs . In onze klasse mochten we toch de eerste prijs op halen met een vermogen van 115 watt klasse mannen. Trewes 1 werden 7e in de hoofdklasse . Algemeen klassement 1e Grutte Bear (NK) 5e Trewes 2 , 9e Trewes 1 met 100 watt . Onze gemiddelde snelheid zat tegen de 9,4 km/h dit belooft wat. Nu Langweer als training voor A'dam een week later . Dit resultaat is Klasse heren !!!!!!!
Stuur.